Czy możemy zaufać bankowości mobilnej?

Polacy coraz częściej korzystają ze smartfonów. Razem z nimi chętnie używamy różnych aplikacji mobilnych. Wśród nich dużym powodzeniem cieszą się aplikacje bankowe, które pozwalają nam na dostęp do konta bankowego oraz prowadzenie różnych operacji. Czy jednak możemy w pełni zaufać takiej formie bankowości?

Za pomocą aplikacji mobilnych dostarczanych przez banki możemy nie tylko sprawdzać swój stan konta. Możemy też wykonywać szereg innych operacji, na przykład przelewy, płatności przez system Blik, możemy nawet zakładać lokaty lub brać pożyczki. Nic więc dziwnego, że popularność aplikacji tego rodzaju jest bardzo duża.

Aby móc skorzystać z bankowości mobilnej, musimy nie tylko pobrać aplikację na swój telefon i dokonać jej instalacji. Także powinniśmy specjalnie się uwierzytelnić, aby system wiedział, że do aplikacji loguje się prawidłowa osoba. W tym celu musimy najczęściej potwierdzić, że dany telefon komórkowy oraz znajdująca się na nim aplikacja należą do nas – robimy to za pośrednictwem naszego systemu transakcyjnego on-line, na komputerze. Po takiej operacji musimy też ustalić swoje dane do logowania dla aplikacji, które będziemy musieli wpisać za każdym razem, gdy będziemy chcieli z niej skorzystać.

Wydawałoby się, że takie zaawansowane procedury bezpieczeństwa są w stanie wyeliminować ryzyko związane z bankowością mobilną. Niestety, nie w pełni. Aplikacje banków mogą być „dziurawe”, czyli mogą mieć usterki związane z kwestiami bezpieczeństwa, które mogą być wykorzystane przez cyberprzestępców. Co więcej, sami możemy narazić się na niebezpieczeństwo, gdy na przykład będziemy instalowali podejrzane aplikacje. Wtedy taka aplikacja może spowodować wykradzenie naszych danych i wyczyszczenie konta z pieniędzy. Wobec tego nigdy nie powinniśmy instalować takich aplikacji, nawet jeżeli wskazują, że nasz dostęp do konta zostanie w przeciwnym przypadku zablokowany lub są to aplikacje rzekomo poprawiające bezpieczeństwo.

Bezpieczne płatności internetowe oferuje Bluemedia.pl. W ofercie spółki znajduje się szeroka gama płatności internetowych, w tym Pay by link, kartą, szybkim przelewem oraz BLIK. Bluemedia.pl udostępnia także płatności on-line z telefonu na telefon.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
xinfi.com.pl

E-mail: serwis@xinfi.com.pl

Informacje z kraju i ze świata. Inwestycje, innowacje. Bądź z nami na bieżąco. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z naszym serwisem, skontaktuj się przez formularz kontaktowy widoczny na stronie.